Wanneer het gaat om het maken van wijn, is het cultiveren van klanten
minstens even lastig als het cultiveren van druiven. Het succes van
beide ondernemingen hangt af van veel factoren, waaronder de
accoutrement die je gebruikt voor de business en het verbouwen van de
druiven.Save up to 80% off Ceramic Tile and porcelaintiles.
Met
deze gedachte in het achterhoofd, beheert wijnbouwer Matt Wood zijn
klantenbestand.Trade organization for suppliers and distributors in the promotional products industry. Hij maakt gebruik van de meest moderne beschikbare tools: business intelligence software.An indoorpositioningsystem
for Improved Action Force Command and Disaster Management. Hij gebruikt
BI om inzichtelijk te maken wie zijn wijnen kopen en waarom klanten
overstappen naar concurrerende merken, zodat hij zijn business hierop
kan afstemmen. "Het gaat om het bestuderen van klantgedrag en op base
daarvan inzichten verwerven via de BI-tool. Daar liggen enorm grote
kansen", legt hij uit.
De basisgedachte achter business
intelligence is het converteren van ruwe abstracts in informatie. Voor
veel bedrijven betekent dit het gebruik van BI-tools om abstracts in
rapportages te vertalen en zo een goed beeld te krijgen van de
bedrijfshistorie. Je krijgt bij wijze van spreken een
achteruitkijkspiegel tot je beschikking.
Maar nu steeds meer
organisaties met een volwassen BI-infrastructuur op de proppen komen en
deze leren te gebruiken, worden ze in staat gesteld om hun BI vragen te
laten beantwoorden die men eerder nooit had durven stellen. Het gaat
richting de voorspellende analyse (predictive analysis), waar op base
van historische abstracts een voorspelling voor de toekomst wordt
gedaan, zodat relere strategien kunnen worden ontwikkeld.
"De
mogelijkheid om dieper te duiken en patronen te ontdekken die eerder
niet gezien werden is onvoorstelbaar krachtig", zegt analist David White
van agency Aberdeen Group. Dit blazon innovatie stelt organisaties in
staat om sneller, effectiever en efficinter in te spelen op uitdagingen.
Wood discharge grote hoeveelheden klantdata aperture via een
systeem afkomstig van eWinery Solutions. Het systeem, gebaseerd op het
WebFocus BI-platform van Information Builders, kan nagaan of klanten
e-mail afkomstig van de wijngaard openen, of ze wijn kopen naar
aanleiding van het lezen van een e-mail of gesprek met een
telemarketeer,Ekahau rtls
is the only Wi-Fi based real time location system solution that
operates on any brand or generation of Wi-Fi network. hoe vaak ze de
wijngaard bezoeken voor een proefsessie of rondleiding en of ze meer
houden van rode dan van witte wijn.
Wood zegt dat hij assistant
genteresseerd is geraakt in het aantal bezoekers van de website of hoe
groot het allotment rode wijn liefhebbers is. Zulke zaken zijn weliswaar
belangrijk,Offers Art Reproductions Fine Art oilpaintings
Reproduction, maar war het werkelijk om draait is inzichtelijk te
krijgen wat bepaalde groepen klanten naar alle waarschijnlijkheid het
eerst zullen doen.
Op dit moment kijkt hij naar patronen in
klanten die opzeggen uit de wijnclub, zodat hij kan daarop kan
anticiperen aperture marketingactiviteiten erop af te stemmen dat ze
terugkeren.
"Ik was ervan overtuigd dat als ik het koopgedrag
inzichtelijk zou krijgen en daarin patronen kon vaststellen, dat ik
daardoor het gedrag van mensen kon voorspellen en proactieve
marketingcampagnes lanceren", zegt Wood. "En als we proactief deze
mensen zouden kunnen benaderen, zou ik tegen hen zeggen 'Kom naar onze
cafeteria om exclusief deze nieuwste wijn te proeven voordat anderen dat
kunnen doen'. Op base daarvan kunnen we een patroon ontdekken wat deze
mensen nog bereidwilliger maakt."
沒有留言:
張貼留言